„Co vám realitní makléř nikdy neřekne?“

3 Tipy, když si chcete nemovitost prodat sami!

 


Prodáváte, nebo chcete prodat nemovitost? Potom řešíte kromě jiného i to jak prodat co nejrychleji a hlavně ZA CO NEJVÍC!

Obvykle se podíváte na internet, porovnáte ceny podobných nemovitostí ve vašem okolí, přihodíte něco navíc s tím, že to zkusíte za vyšší cenu a pokud se nepodaří najít kupce tak snížíte cenu. Důvodů, proč to takto nedělat je spousta, ale o tom tento článek není. Těm z vás, kteří tento článek čtou a již svou nemovitost prodali a to třeba i rychle a za svou stanovenou cenu, nasadím "brouka do hlavy": napadlo vás, za kolik jste mohli nemovitost prodat ve skutečnosti, kdybyste udělali jen pár "drobností",o kterých se dále dočtete? Všechny tipy, které vám nyní prozradím, totiž vedou k vyšší návštěvnosti vašeho inzerátu, vyššímu zájmu, více prohlídkám a tudíž k možnosti prodat za již stanovenou cenu, nebo i vyšší. Naposledy při použití nejen těchto tipů, ale i díky dobře zvolené strategii prodeje se mi podařilo majitelce "vydělat" o 300.000,- Kč více, než za kolik chtěla byt prodat původně.

Tip č.1- Fotografie

Jasně, prodávám nemovitost tak udělám fotky. Dám je na nějaký realitní server a uvidíme kolik se ozve lidí. Tady vám nyní poradím pár zásadních informací, jak udělat fotografie, které přitáhnou více zájemců (tudíž mohu prodat nemovitost rychleji a za více peněz)

· Kuchyňská linka: I když budete prodávat byt před rekonstrukcí a je zde opravdu stará, ušmudlaná kuchyň, tak vždy bude vypadat lépe, když na kuchyňské desce nic není. Nic znamená nic! Dejte pryč rychlovarnou konvici, stojan s noži, mikrovlnku, umývací prostředky atd.. Poté udělejte stejnou fotografii jako před tím a uvidíte obrovský rozdíl. Ještě vyšší efekt je, pokud se jedná o pěknou kuchyň.

· Koupelna:  Zde platí téměř to samé jako u kuchyňské linky. Vše co jde schovat schovejte - ručníky, kartáčky, šampony atd. Uvidíte opět velký rozdíl. Pokud je koupelna zastaralá a je jasné, že nový majitel provede rekonstrukci, tak koupelnu do inzerce nedávám. Velmi výjimečně inzeruji na fotografii toaletu (musí být opravdu pěkná J)

· Fotografie ostatních částí nemovitosti:  To co jsme si psali o kuchyňské desce platí i u stolů, nočních stolečků, skříní (zejména u těch nižších). Dále pokud je to možné, nefotografujte např. obývací pokoj s rotopedem, skákacím míčem atd. Přesuňte tyto věci mimo záběr a pak je klidně vraťte.

· Samotné focení:  Nebudu zde psát jak nastavit ten či onen fotoaparát (nejsem profesionální fotograf). Ale jedno z pravidel - rozsviťte vše, co se dá. V 80% případů je toto vždy ku prospěchu. Snažte se dělat fotografie směrem od okna do místnosti. Nebojte se při focení naklonit, kleknout a někdy i lehnout. Budete překvapeni jak to může pomoct. "150 tisíc": poslední tip ohledně focení. Dnes Vás fotografie nic nestojí. Raději udělejte "150.000" fotografií a z nich vyberte ty nejlepší.

Tip č.2 - kafe

Opět se zamyslete. Co ve skutečnosti způsobí, že se zájemce při prohlídce, nebo po ní rozhodne nemovitost koupit. Není to jen o ceně, velikosti, lokalitě, stavu nemovitosti atd. Jedna z klíčových záležitostí je, jak se v dané nemovitosti cítí. Těsně před prohlídkou uvařte kafe. Ptáte se proč? Proč bych měl někomu předem vařit kafe? Neděláte pro ně, ale pro sebe. Naprostá většina lidí kafe pije. A pokud přijdou do prostoru, kde to voní kávou, tak jim je zde automaticky příjemněji. Nejzajímavější na tom je, že se tak děje, aniž by si to uvědomili.

Tip č. 3 - úsměv

Pokud se budete na zájemce usmívat prodáte lépe! Celková pohoda, klid, žádný stres atd. odbourá podvědomě absolutní většinu zájemců v dobrém slova smyslu. Často vám pak řeknou i další podrobnosti a berou to za přirozené. Například jak budou nemovitost financovat, proč takovouto nemovitost hledají... Je potřeba si uvědomit, že i pro zájemce (většinu z nich) je prohlídka stresující záležitost. Mají kupovat něco na celý život za několik milionů, mají se setkat s cizím člověkem a vlastně neví, co je čeká. Vlídné přirozené podání ruky s úsměvem na rtech zvyšuje pravděpodobnost prodeje.

(mini tip - alespoň při prvním kontaktu se dívejte zájemcům do očí, pokud to neuděláte, tak snižujete důvěryhodnost a tím si i snižujete šanci prodat)

Rada na závěr:

Tak a 3 tipy jsou za námi. Mám však ještě radu. Je potřeba si uvědomit, že moje 3 tipy nejsou samospásné. Uvědomte si, že špatná inzerce + špatně stanovená cena + špatná strategie prodeje = málo a špatných zájemců o nemovitost. A pokud i přesto vše běží podle vás, tak pravděpodobně přicházíte o možnost prodat za vyšší cenu.

Kvalitní kompletní inzerce způsobuje WAU efekt a prodá nemovitost v řádu desítek procent před samotnou prohlídkou. Jak to myslím? Už několikrát jsem vezl zájemce na prohlídku autem, nebo se s nimi mohl setkat před prohlídkou a bylo jasné, že se jim nemovitost "hodně zamlouvá" a to ji ještě neviděli. Samozřejmě se pak prodává mnohem jednodušeji J.

V případě, že vás článek zaujal a chtěli byste třeba jen ZDARMA poradit s vaším prodejem či koupí nemovitosti - můžete mi zavolat nebo napsat: 725 509 759, rkprodej@gmail.com.

Spoustu dalších užitečných informací (např.: jak stanovit cenu nemovitosti, zda máte podepsat smlouvu s realitním makléřem atd.) najdete  po kliknutí na mou fotografii pod článkem.

                                                                                           S přáním krásného dne  Michal Danyi